Пам’ятка
«Як готуватися до усного виступу»
І. Подумайте, з якою метою ви будете говорити. Визначте тему, основну думку, тон вашого тупу (урочистий, спокійний, обурений, критичний...).
Пам’ятка
«Як аналізувати поетичний твір»
1. Короткі відомості про автора.
Пам’ятка
«Як написати оповідання»
1. Сформулюйте тему й основну думку вашого оповідання, придумайте заголовок.2. Відберіть потрібний матеріал із ваших спогадів або з інших джерел.3. Повторіть схему композиції оповідання.4. Конкретизуючи схему композиції оповідання складіть план. Вкажіть у ньому вступ, зав'язку, кульмінацію і розв'язку.5. Зверніть увагу на пропорційність частин оповідання. Пам'ятайте, що найдокладніше в оповіданні має бути описана головна подія.
Схема
«Етапи композиції художнього твору»
Композиція — це побудова твору. В основі твору лежить подія (випадок, епізод). Тому в композиції твору розрізняють частини, пов'язані з розвитком цієї події: зав'язку, кульмінацію, розв'язку.
Пам’ятка
«Як скласти план тексту»
1. Прочитайте текст, з'ясуйте значення незрозумілих слів.2. Визначте тему й основну думку.3. Поділіть текст на смислові частини, дайте їм заголовки.4. Напишіть чернетку плану. Порівняйте його з текстом. Простежте, чи все головне знайшло відображення у плані, чи зв'язані пункти плану за змістом, чи відображають вони тему й основну думку тексту.5. Перевірте, чи можна за цим планом переказати текст.6. Акуратно перепишіть удосконалений варіант плану
Пам’ятка
«Як готуватися до вибіркового переказу тексту»
1. Прочитайте текст, з'ясуйте значення незрозумілих слів.2. Вдумайтесь у тему вибіркового переказу.3. Уважно перечитайте текст, виберіть те, що стосується теми, зробіть необхідні виписки й закладки у книжці.4. Визначте основну думку переказу.5. Подумайте, який тип мовлення (роздум, опис,розповідь) буде основним у вашому переказі.6. Визначте, який стиль (художній, публіцистичний, науковий...) ви оберете.7. Складіть план. Врахуйте, що послідовність викладу в основному тексті й у вибірковому переказі може бути різною.8. Продумайте, як краще зв'язати змістові частини вибіркового переказу, які слова, звороти можна для цього використати.9. Напишіть чернетку вибіркового переказу, після перевірки перепишіть його.
Пам'ятка
«Як працювати над розповіддю за картиною»
1. Знайдіть відомості про художника, який створив цю картину.
Пам’ятка
«Як підготуватись до виразного читання тексту»
1. Уважно перечитайте текст. Уявіть собі те, про що в ньому йдеться.2. Визначте тему, основну думку, тон висловлювання.3. Подумайте, з якою метою ви читатимете цей текст, у чому будете переконувати своїх слухачів.4. Підкресліть найважливіші за змістом слова (тобто логічно наголошені).5. Визначте, де потрібно робити паузи.6. Продумайте, як ви можете використати інші засоби виразності усного мовлення: темп мови, гучність голосу тощо.
Пам'ятка
«Як підготуватися до написання відгуку»
Відгук – критична оцінка художнього твору. Він передбачає висловлення враження про книгу, літературних героїв, зображених подій, своєїдумки про те, як ставиться до героїв автор.1. Виберіть форму вашого відгуку:
Пам'ятка
«Як працювати над чернеткою»
Пам'ятка
«Як підготуватися до переказу твору або його уривка»
Насамперед чітко визначте своє ставлення до героя,про якого ви писатимете у творі. Уважно прочитайте твір.1. Поділіть його на завершені за змістом частини.2. Підготуйтеся до переказу окремих частин:· зверніть увагу на незрозумілі слова, словосполучення; з'ясуйте їхній зміст, намагайтеся використовувати під час переказу;
Пам'ятка
«Як писати твір компаративного характеру»
1. Розпочинаючи роботу над твором, грунтовно продумайте його тему.2. Визначте головну ідею твору.3. Складіть план, доберіть епіграф, що відповідатиме темі твору та розкриватиме його головну думку.4. Визначте, що об'єднує та відрізняє твори, які ви аналізуєте.5. Продумайте, який цитатний матеріал з обох творів використаєте для аргументації своєї думки.6. Порівнюючи твори, дбайте про композиційні засоби викладу думок, а саме:
1) інтригуючий початок;
2)послідовне розгортання тези;
3) хід роздумів у формі "запитання-відповідь";
4) контрастне зіставлення аргументів;
5) експресивний висновок.
7. Викладаючи у творі власні думки, пам'ятайте, що вони мають бути пов'язані з його темою та головною ідеєю.
8. Звертайте увагу на співмірність частин твору.9. Стежте за тим, щоб думки розкривалися послідовно, аби кожне попереднє речення було логічно пов'язане з наступним.10. Формулюючи речення, намагайтеся, щоб ваша думка була висловлена точно, просто, ясно, образно, не була двозначною. Запорукою успіху під час написання творчих робіт різних видів е глибоке осмислення теми твору. Їх можна розподілити таким чином:— тема-поняття (вона не містить прямих рекомендацій щодо ідеї твору. Учень має самостійно з'ясувати проблему, що криється у формулюванні теми творчої роботи, та розв'язати її. Наприклад, тема-поняття "Образ Грегора Замзи в оповіданні Франца Кафки "Перевтілення" не дає якихось "підказок" щодо розв'язання проблеми, яку має розкрити учень під час написання цієї творчої роботи);— тема-запитання (вона теж не розкриває ідею творчої роботи, але вказує на шлях розв'язання проблеми, порушеної у творі. Так, відповідаючи на такі теми-запитання, як "Страждалець за людство чи невдалий Наполеон?" за романом Федора Достоєвського "Злочин і кара" чи "Хто, ви —Дон Кіхот Ламанчський?" за романом Мігеля Сервантеса, школярі самостійно мають визначити свою позицію, висловити та розкрити ідею творчої роботи);— тема-твердження (прямо вказує на ідею твору, наприклад, тема за романом Альбера Камю "Чума", висловлена цитатою з тексту "Єдине, що для мене цінне, — це померти чи жити тим, що любиш").
Пам’ятка
майбутньому казкареві
1. Користуючись планом казки, вибери епізод творчого переказу.
Схема
«План-характеристика літературного героя»
1. Дані про героя (з якої книги, головний чи другорядний, центральний чи епізодичний).
Пам’ятка
«Як підготувати реферат»
1. Актуальність теми (проблеми), що висвітлюється.2. Короткий огляд (назва, автор, головні ідеї) робіт, присвячених темі (проблемі) реферату.3. Докладний опис основних підходів, висвітлених у пер-шоджерелах.4. Порівняння (виявлення відмінних та спільних рис) поглядів, розкритих у рефераті.5. Формування власного ставлення до висловлених у пер-шоджерелах думок, мотивування такого ставлення.1. Загальні висновки щодо теми (проблеми) реферату.
Пам’ятка
«Як підготуватись до твору-роздуму про героя»
1. Продумайте, що вас хвилює, цікавить, з чим ви не погоджуєтеся.2. Простежте за текстом, як письменник розкриває характер героя, його вчинки. Зверніть увагу на художні деталі, які допомагають вам зробити висновок щодо ставлення автора до героя. Поміркуйте, чи погоджуєтеся ви з думкою автора.3. Зробіть необхідні добірки з тексту, які допоможуть вам написати твір.4. Відповідно до структури твору — вступу, основної частини, що складається з тез та доказів, висновку — доберіть додатковий матеріал (епіграф, цитати, факти), який стане в пригоді під час написання твору.5. Спочатку напишіть твір на чернетці.6. Працюючи над вступною частиною твору, пам'ятайте, що мета його — підвести до розуміння вашої головної думки.7. В основній частині твору викладайте свої думки та обов'язково аргументуйте їх. Намагайтеся уникати простого переказу епізодів твору. Пам'ятайте, що докази можуть бути як прямі, так і від протилежного. Використовуйте тільки ті слова, значення яких ви знаєте. Уникайте повторення одних і тих самих слів.8. У завершальній частині твору зробіть емоційний обгрунтований висновок щодо вашого ставлення до героя, про якого пишете.9. Прочитайте написане, перевірте зміст, послідовність викладу, грамотність, використання розділових знаків.10. Перепишіть роботу начисто.11. Перевірте написане, пильнуючи описки і пропуски літер.
Схема
«Складові елементи листа до автора»
Лист – це передача на письмі особистих вражень і думок.1. Звертання до адресата. Вітання.
Критерії оцінки учнівських листів
1. Наявність усіх структурних елементів тексту (звертання, розповідь, побажання, підпис).
Пам’ятка
«Як вивчити напам’ять ліричний твір»
1. Прочитати уважно "про себе" увесь вірш.2. Спробувати переказати його загальний зміст.3. Позначити у тексті паузи, поставити логічний наголос.4. Визначити кількість строф і рядків.5. Знайти ключові слова кожної строфи.6. Прочитати виразно вірш "уголос", враховуючи всі розділові знаки.7. Спробувати переказати зміст вірша в логічній послідовності, пригадуючи ключові слова.8. Використовуючи асоціації, усно провести словесно-образне малювання.9. Прочитати виразно уголос увесь текст.10. Спробувати продекламувати його.
Правила дискусії
1. Готуйся до обговорення проблеми заздалегідь.
Конвектор форматів http://convertonlinefree.com/DocumentToPDFRU.aspx
https://pdf2doc.com/ru/?fbclid=IwAR2lzsthYIZSyENOUdiB-Ar9UaNaYvEdD0suXfkw-RpbU69FV1ewVIV5AfY (ще один)
Конвектор ФБ2 у ворд
Підготовка до олімпіад і конкурсів із зарубіжної літератури
Цікаві родзинки: В.Шекспір
Як перевіряти та редагувати тексти українською мовою без помилок
http://svetlananebogazarlit.blogspot.com/
http://skrybinojblog.blogspot.com/p/10_24.html
*КРЕАТИВ* WEB сервіси для освіти
https://pdf2doc.com/ru/?fbclid=IwAR2lzsthYIZSyENOUdiB-Ar9UaNaYvEdD0suXfkw-RpbU69FV1ewVIV5AfY (ще один)
Конвектор ФБ2 у ворд
Підготовка до олімпіад і конкурсів із зарубіжної літератури
Цікаві родзинки: В.Шекспір
Як перевіряти та редагувати тексти українською мовою без помилок
http://svetlananebogazarlit.blogspot.com/
http://skrybinojblog.blogspot.com/p/10_24.html
*КРЕАТИВ* WEB сервіси для освіти
Інформаційні технології навчання
Мультимедійний супровід до виховної години “День української писемності і мови”.
Сценарій спектакля "Ляльковий дім"
Сайт Методична палітраБлог Валентина Басіста
Творча майстерня Галини Дорох
Филология (Запорожская обл)
Словограй
Електронні тести 8 клас https://disted.edu.vn.ua/courses/work/1072
Ідея Олени Шибкової (Чек-лист від Olena Shibkova-щоденні 5).
(Робота Зоя Гаркуша)
(Робота Адріана Химинець)
(Робота Olena Zaliznitska )
(Робота Зоя Гаркуша)
Марафон"Навчальна діяльність старшокласників за сучасних умов: організація, мотивація, результат" https://www.youtube.com/playlist?list=PLcOkk8pF0Tc-DlDOng1mbL8KECAoEhyQi
Сценарій спектакля "Ляльковий дім"
Сайт Методична палітраБлог Валентина Басіста
Творча майстерня Галини Дорох
Филология (Запорожская обл)
Словограй
Електронні тести 8 клас https://disted.edu.vn.ua/courses/work/1072
Ідея Олени Шибкової (Чек-лист від Olena Shibkova-щоденні 5).
(Робота Зоя Гаркуша)
(Робота Адріана Химинець)
(Робота Olena Zaliznitska )
(Робота Зоя Гаркуша)
Покликання на сайти, де можна завантажити книги, скопіювати :
http://chtyvo.org.ua/ (мені подобається, бо можна завантажити електронні версії друкованих видань, словники і т .і.)
chytanka.com.ua (теж електронні версії паперових книг, тобто грамотний переклад, ілюстрації)
(журнал "Всесвіт", переклади творів зарубіжних авторів, статті, відгуки, рецензії)
Комментариев нет:
Отправить комментарий