Дидактичні матеріали

11 клас
1. "ЛІТЕРАТУРНІ ТЕЧІЇ "СРІБНОЇ ДОБИ"
2. "СЕРЕБРЯНЫЙ ВЕК: ЛИКИ МОДЕРНИЗМА"
3. ПОЭТЫ СЕРЕБРЯНОГО ВЕКА

4. ПОЭЗИЯ СЕРЕБРЯНОГО ВЕКА В ЛИЦАХ
М.Булгаков та його роман "Майстер і Маргарита"
Експрес-тест за романом Михайла Булгакова «Майстер і Маргарита»

М. Булгаков "Майстер і Маргарита" (З'єднайте героя з його характеристикою)

Хмаринки тегів Е. Хемінгуей "Старий і море" 
1. Проблематика повісті-притчі
2. Характеристика Сантьяго




Е.Т.А.Гофман «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер» «Впізнай героя за описом»

Вікторина за казкою-новелою Е.Т.А.Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер» «Впізнай героя за описом»

Інтерактивна вправа до твору Гофмана «Крихітка Цахес». Що привласнив Цахес від інших?

Тест "Е.Гофман "Крихітка Цахес"

Історичні передумови романтизму

Відео Аполлінер

9 клас

Інтерактивна вправа "Упізнай героя" до уроку за твором Мольєра "Міщанин-шляхтич"


8 клас

Теми для творів

 Ф.Стендаль „Червоне і чорне”
  • Конфлікт непересічної особистості зі своєю долею (на прикладі долі Жульєна Сореля)
  • Помилки й прозріння Жульєна Сореля
  • Чи може приваблювати головний герой роману Стендаля „Червоне і чорен”
  • Два ліки кохання у романі Стендаля „Червоне і чорне”
  • „Картина людського серця” у романі Стендаля „Червоне і чорне”
  • Причини трагічної долі Жульєна Сореля
  • Наполеон у житті Жульєна Сореля
  • Два кольори у романі Стендаля „Червоне і чорне”

О. де Бальзак

  • „Життєва філософія” Гобсека: „за” і „проти”.
  • Влада золота та її філософія у повісті „Гобсек”
  • Проблема уявних і справжніх цінностей у творі О. де Бальзака „Гобсек”
  • „Золото – ось духовна сутність теперішнього суспільства”. Чи є актуальним цей вислів Гобсека? (За однойменним твором О. де Бальзака)
  • Володар чи раб: роздуми над образом Гобсека
  • Засоби зображення образу лихваря та його філософії в повісті „Гобсек”
  • Ілюзорні та справжні цінності людського життя у повісті О. де Бальзака „Гобсек”
  • Коли душею володіє золото... (за повістю О. де Бальзака „Гобсек”)
  • „Найперше й найголовніше в житті – це намагатися володіти самим собою” (В.Гумбольдт) (за повістю О. де Бальзака „Гобсек”)

Г. Флобер „Пані Боварі”

  • Секрет довголіття „нецікавого сюжету” (за романом Г.Флобера „Пані Боварі”)
  • Романтична і трагічна історія Емми Боварі (за твором Г.Флобера „Пані Боварі”)
  • Що відкрила мені французька класика ХІХ століття

Ч.Діккенс „Пригоди Олівера Твіста”

  • Двобій з долею: випробування й перемоги юного Олівера Твіста
  • Протистояння сил добра і зла у романі „Пригоди Олівера Твіста” Ч.Діккенса
  • Сила гуманістичного мистецтва Ч.Діккенса (на прикладі роману „Пригоди Олівера Твіста”)
  • „Є темні сили на землі, але тим яскравішим здається світло” (за романом Ч.Діккенса „Пригоди Олівера Твіста”)

Ф.Достоєвський „Злочин і кара”

  • Крах Раскольникова: морально-філософська проблематика роману „Злочин і кара” Ф.Достоєвського
  • Розвінчання теорії сильної особистості, „надлюдини” (за романом Ф.Достоєвського „Злочин і кара”)
  • Історія Дуні Раскольникової: чи є в ній щось спільне з історією Соні Мармеладової?
  • Соціальні і філософські джерела бунту Раскольникова (за романом Ф.Достоєвського „Злочин і кара”)
  • Трагедія „маленької людини” у романі „Злочин і кара” Ф.Достоєвського
  • Світло християнських істин: образ Соні Мармеладової
  • Роль образу Петербурга в романі Ф.Достоєвського „Злочин і кара”

Л.Толстой „Війна і мир”

  • Сутність ідейно-духовних шукань Андрія Болконського
  • Помилки й прозріння Пєра Безухова
  • Два обличчя істинної російської аристократії: спроба порівняння Андрія Болконського та П’єра Безухова
  • Секрет чарівливості Наташі Ростової
  • Духовна та зовнішня краса в образах Мар’ї Болконської та Елен Курагіної
  • Історія, народ і видатні історичні постаті в романі Л.Толстого „Війна і мир”

Л.Толстой „Анна Кареніна”

  • Суспільство, родина і людина у романі „Анна Кареніна”
  • Тема кохання і шлюбу в романі Л.Толстого „Анна Кареніна”
  • Суперечливий образ Анни Кареніної (за однойменним романом Л.Толстого)

А.Чехов. Оповідання

  • Коли людина зачиняється у „футлярі”... (Проблематика оповідання А.Чехова „Людина в футлярі”)
  • Чим небезпечні Бєликови? (за оповіданням А.Чехова „Людина у футлярі”)
  • Перетворення лікаря Дмитрія Старцева на Іонича (за оповіданням А.Чехова „Іонич”)
  • Чудо справжнього кохання у повісті „Драма з собачкою” А.Чехова
  • Про що співає Ротшильдова скрипка... (Проблематика оповідання А.Чехова „Ротшильдова скрипка”)
  • Тема змарнованого життя в оповіданнях А.Чехова
  • Трагізм „дрібниць життя” в оповіданнях А.Чехова
  • Безсмертний Чехов: створені письменником людські типи сьогодні
  • „Мить прозріння” в житті чеховських героїв (на матеріалі прочитаних творів)

Ш.Бодлер

  • Конфлікт „ідеалу” та „дійсності” в поезії Ш.Бодлера
  • Культ Краси у ліриці Ш.Бодлера
  • Проблема взаємин краси і зла у творчості Ш.Бодлера
  • Трагізм становища поета у світі (бодлерівська концепція митця в поезії „Альбатрос”)

В.Вітмен

  • Любов до людини та світу краси в творчості В.Вітмена
  • Коли „Пісня про самого себе” виростає у пісню про людство... (Поетичний всесвіт В.Вітмена)
  • Вітменівський ідеал Демократії у світлі нашої сучасності
  • Культ краси чи культ любові? (Мої враження від знайомства з поезією Ш.Бодлера та В.Вітмена)

Ф.Тютчев

  • „Є цілий світ світ в душі твоїй...” (образ ліричного героя в поезії Ф.Тютчева)
  • „Природа - сфінкс” (особливості пейзажної лірики Ф.Тютчева)
  • Філософське осмислення буття в ліриці Ф.Тютчева
  • Трагічна забарвленість теми кохання у творах Ф.Тютчева

А.Фет

  • „Душа, пройнята шалом”: образ ліричного героя у поезіях А.Фета
  • „Крилатий звук” фатівських віршів
  • Єдність природи й душі в ліриці А.Фета
  • Паиріотичні мотиви поезії А.Фета

П.Верлен

  • „Такий нестерпний сум”: провідні настрої та мотиви лірики П.Верлена
  • „Люби відтінок і півтон”: своєрідність художнього світу П.Верлена
  • Витончена краса верленівських „пейзажів душі”.

С.Малларме

  • Тема мистецтва у творчості С.Малларме
  • Його поривання до блакиті: художній світ С.Малларме
  • Три грані французького символізму: сторінками поезії П.Верлена, А.Рембо та С.Малларме

А.Рембо

  • Чудеса „відповідностей” у поезії А.рембо „Голосівки”
  • „Пригоди духу” в поезії А.Рембо „Пяний корабель”
  • Сентиментальні прогулянки й екстатичні мандрівки у поезіях П.Верлена та А.Рембо

О.Вайльд „Портрет Доріана Грея”

  • Сутність моральної деградації Доріана Грея 
    Протистояння Краси й Моралі у романі „Портрет Доріана Грея” О.Вайльда
    Взаємини митця та його витвору в романі „Портрет Доріана Грея” О.Вайльда
    Символіка портрета головного героя в романі О.Вайльда  
    Естетична насолода від роману О.Вайльда „Портрет Доріана Грея” (Мої особисті враження)
     

Творчі завдання за романом Л.Толстого "Анна Кареніна" 

Тести:

Тест за романом Л.Толстого "Анна Кареніна"

 

11 клас

Теми для творів

           Г.Ібсен „Ляльковий дім”

    • „Ляльковий дім” як соціально-психологічна драма
    • Особливості драматичного конфлікту в п’єсі Г.Ібсена „Ляльковий дім”
    • Як я розумію зміст назви п’єси Г.Ібсена „Ляльковий дім”


    М.Метерлінк „Синій птах”


    • Де шукати Синього Птаха? (Роздуми над п’єсою М.Метерлінка „Синій птах”)
    • Скарби Країни Невідомого: проблематика драми „Синій птах” М.Метерлінка
    • Тема мандрівок у літературі символізму (на матеріалі прочитаних творів)
    • „Потрібно бути сміливим, щоб бачити приховане”. Справжні радощі життя (за п’єсою М.Метерлінка „Синій птах”)


    Б.Шоу „Пігмаліон”


    • Засоби комічного в п’єсі Б.Шоу „Пігмаліон”
    • Актуальність конфлікту твору Б.Шоу „Пігмаліон” – конфлікту між зовнішньою культурою і духовною сутністю людини
    • „Осучаснення” античного міфа про Галатею і Пігмаліона в творі Б.Шоу
    • Сутність духовного переродження Елізи Дулітл


    А.Чехов  „Чайка”, „Вишневий сад”


    • Світ мистецтва у п’єсі А.Чехова „Чайка”
    • Символіка у п’єсі А.Чехова „Чайка”
    • Проблема щастя у п’єсі А.Чехова „Вишневий сад”
    • Хто правий, уявляючи собі завтрашній день Вітчизни: Лопахін чи Петя Трофімов (за комедією А.Чехова „Вишневий сад”)
    • Символічний зв’язок образів п’єси Чехова „Вишневий сад” з різними часовими шарами
    Франц Кафка (1883 - 1924). „Перевтілення”

  •  Реальність і міфологічність як стильові особливості новели Ф.Кафки «Перевтілення»
  • Образ Грегора Замзи як гротескний літературний «автопортрет» Франца Кафки
  • Хто винен у смерті Грегора Замзи?
  •  Життя Грегора – людини та Грегора – комахи.
  •  Трагедія відчуження особистості в новелі Ф.Кафки «Перевтілення»
  • Самотність – тяжке почуття? (за новелою Ф.Кафки «Перевтілення»
  • «Що знаєш ти про мій біль і що я знаю про твій». (Ф.Кафка)
  • Грегор Замза – людина чи комаха?
  • Трагедія «маленької людини» в сучасному світі 
     Михайло Булгаков (1891 - 1940). „Майстер і Маргарита”
  • «Рукописи не горять»: проблема художньої творчості в романі «Майстер і Маргарита» М.Булгакова
  • Проблема зіткнення особистості та влади в романі «Майстер і Маргарита» М.Булгакова
  • Переосмислення біблійних образів у романі «Майстер і Маргарита» М.Булгакова
  • Рятівна сила кохання (булгаковські образи майстра та Маргарити)
  • Утвердження цінності творчості та кохання в романі «Майстер і Маргарита» М.Булгакова
  • Сатиричне зображення дійсності в романі М.Булгакова «Майстер і Маргарита»
  • Вічна боротьба добра і зла в романі М.Булгакова «Майстер і Маргарита»
  • Тривоги за долю людства в романі М.Булгакова «Майстер і Маргарита»
  • Фантастичні образи в романі М.Булгакова «Майстер і Маргарита»
  • Відкриття булгаковського світу в романі М.Булгакова «Майстер і Маргарита»
  • Пошуки істини й справедливості героями роману М.Булгакова «Майстер і Маргарита»
  • Моральна відповідальність людини за свої вчинки в романі М.Булгакова «Майстер і Маргарита»
Олександр Блок (1880 - 1921). „Незнайома”, „Весно, весно, без меж і без краю...”, „Скіфи”
  • Вічна таїна жіночності: образ Незнайомої в однойменному вірші О.Блока
  • Тема «двобою з життям» у ліриці  О.Блока
  • Провідні мотиви лірики О.Блока
  • Царство світла і тіней у ліриці О.Блока
  • «Он весь дитя добра и света…» (О.Блок та його творчість)
Анна Ахматова (1889 - 1966). „Довкола жовтий вечір ліг”, „Дав мені юнь ти сутужную”, „Реквієм”
  • Сторінками любовної поезії А.Ахматової
  • Сповідь жіночої душі: провідні теми й мотиви лірики А.Ахматової
  • «Реквієм» А.Ахматової – пам’ятник жертвам сталінського терору
Бертольт Брехт (1898 - 1956). „Життя Галілея”
  • Трагічна доля Галілея
  • ü  Моральна відповідальність учених за їх відкриття (за п’єсою Б.Брехта «Життя Галілея»)
Альбер Камю (1913 - 1960). „Чума”
  • «… Люди більше заслуговують на захоплення, ніж на зневагу» (за романом А.Камю «Чума»)
  • Провідні ідеї й постаті роману А.Камю «Чума»: погляд з ХХІ сторіччя
  • Зіткнення людини зі світовим абсурдом у романі «Чума» А.Камю
  • Один на один зі вселенським абсурдом (Проблеми морального вибору героїв «Чуми» А.Камю)
  • Символіка чуми в однойменному романі А.Камю
  • Зіткнення людини зі вселенським абсурдом в романі А.Камю «Чума»
  • «Виконання своєї роботи» - гідний спосіб кинути виклик смерті (за романом А.Камю «Чума»)
  • Чи можна назвати доктора Ріє переможцем у двобої з чумою? (за романом А.Камю «Чума»)
  • Що, на думку Камю, може врятувати людство від чуми і від зла взагалі? 
  •  Суспільне добро – це і є щастя кожної окремої людини?
  • «Соромно бути щасливим одному» (А.Камю)
Ернест Міллер Хемінгуей (1899 - 1961). „Старий і море”
  • Чи можна назвати Сантьяго щасливою людиною?
  • «Людину можна знищити, але не можна перемогти» (за твором Е.Хемінгуея «Старий і море»)
  • Філософсько-символічне значення повісті Е.Хемінгуея «Старий і море»
  • Осмислення взаємин людини з природою в повісті-притчі «Старий і море» Е.Хемінгуея
  • Думки, які виникли у мене від повісті Е.Хемінгуея «Старий і море»
Милорад Павич (1929 - 2009). „Дамаскин”
  • Нелінійне письмо як атрибут літератури постмодернізму
  • У чому полягає гра М.Павича з текстом у новелі «Дамаскін»?
  • «Віртуальний історизм» новели «Дамаскін»
  •  Боротьба за читача та її засоби в оповіданні М.Павича «Дамаскин»
Патрік Зюскінд. „Запахи, або Історія одного вбивці”
  • Тріумф і поразка Гренуя
  • «Хто володіє запахами, той володіє серцями людей». (Проблематика роману «Запахи» П.Зюскінда)
  • Створити досконалість без любові? (за романом П.Зюскінда «Запахи»)
  • Проблеми співвідношення краси й зла, влади митця та мистецтва над натовпом (за романом П.Зюскінда «Запахи»)
  •  Символічний сенс детективної інтриги роману П.Зюскінда «Запахи»                                                                                                                                                                                               
    Тематична атестація
    «Модернізм в російській поезії початку ХХ століття.
    «Срібна доба» російської поезії».
    І варіант
    I рівень
    1. Визначте, хто автор поетичного уривка: (1 бал)
    1. „Цей лютий! Час для сліз та віршів...”       1. «Февраль! Достать чернил и плакать»
    2.  „І часом близькості скований.                     2 „И странной близостью закованный,
    Дивлюсь за траурну вуаль та бачу ...”                   Гляжу за тёмную вуаль и вижу ...”
    3. „Послухайте! Та раз запалюються зорі –   3. „Послушайте! Ведь если звёзды  зажигают -
    значить цього потребує людина?”                         значит это кому-нибудь нужно?”
    А О. Блок;                                                    Б А. Ахматова;
    В В. Маяковський;                                      Г Б. Пастернак.
    2. Укажіть, представникам якого з названих напрямів належить вислів: (1 бал)
    «Минуле затісне. Академія та Пушкін не зрозуміліші за ієрогліфи. Скинути Пушкіна,
    Достоєвського, Толстого і т. ін. з пароплава сучасності!»
    А Символізму;                                             Б акмеїзму;
    В футуризму;                                               Г імажинізму.
    3. Укажіть, що становить основу сюжету вірша «Незнайома». (1 бал)
    А Конфлікт ідеалу та дійсності;                Б прогулянка ліричного героя;
    В чудовий заміський пейзаж;                    Г філософська розмова з «моїм єдиним другом».
    ІІ рівень
    Дайте письмову відповідь на запитання.
    1. Що таке акмеїзм? Укажіть імена російських поетів-акмеїстів. (1 бал)
    2. Що включає в себе поняття «срібне століття»? Поясніть смисл цієї назви, укажіть імена найяскравіших представників «срібного століття». (2 бали)
    ІІІ рівень
    Зробіть ідейно-художній аналіз вірша В. Маяковського «А ви змогли б?» (3 бали)
    ІV рівень
    Напишіть твір-мініатюру «Осмислення сенсу буття та загальнолюдських цінностей
    у віршах О. Блока, Б. Пастернака, А. Ахматової». (3 бали)


    Тематична атестація
    «Модернізм в російській поезії початку ХХ століття.
    «Срібна доба» російської поезії».
    ІІ варіант
    І рівень
    1. Визначте, хто автор поетичного уривка: (1 бал)
    1. „Я вмить закреслив карту буднів,                                 1. „Я сразу смазал карту будня,
    Хлюпнувши фарбами із склянок”                                     Плеснувши краску из стакана»
    2. «Мело –мело по всій землі, мело сніжило»                  2. „Мело, мело по всей земле, во все
    пределы
    3. „А раптом колись в цій країні трудній                         3. „И если когда-нибудь в этой стране
    Поставити пам’ятник схочуть мені,                                  Поставить задумают памятник мне -
    Я згодна ...”                                                                          Согласье на это даю торжество”
    А О. Блок;                                                    Б А. Ахматова;
    В В. Маяковський;                                      Г Б. Пастернак.
    2. Укажіть, яким подіям присвячено поему «Реквієм». (1 бал)
    А Революції 1917 року;                              Б Великій Вітчизняній війні;
    В сталінським репресіям;                            Г трагічній загибелі чоловіка А. Ахматової
    М. Гумільова.
    3. Укажіть те, що не є притаманним поетиці В. Маяковського.  (1 бал)
    А Надавання переваги ямбу;                     Б нетрадиційне членування рядка;
    В словотворення;                                        Г незвичайні рими.
    ІІ рівень
    Дайте письмову відповідь на запитання.
    1. Що таке символізм? Укажіть імена російських поетів-символістів початку ХХ століття. (1 бал)
    2. Поясніть, чому свою поему Анна Ахматова назвала «Реквієм». (2 бали)
    ІІІ рівень
    Зробіть ідейно-художній аналіз вірша Б. Пастернака «У всьому хочу я дійти самої суті…».(3 бали)
    ІV рівень
    Напишіть твір-мініатюру «Новаторство та знахідки поезії початку ХХ століття». (3 бали)

Комментариев нет:

Отправить комментарий